עשרה מקרים של הוריאנט הקולומביאני ה'אלים' התגלו בארץ

    צבי טסלר No Comments on עשרה מקרים של הוריאנט הקולומביאני ה'אלים' התגלו בארץ

    בשמונה מהמקרים מדובר בישראלים שנדבקו בחו"ל, אך שניים נדבקו ככל הנראה בארץ, מה שמעלה את החשש הכבד שאותה מוטציה מתחילה להתפשט גם בישראל. השר הורוביץ: "מקווה שזה לא יתפשט ושנצליח לבודד את המקרים"

    בדיקות קורונה צילום: פלאש 90
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עשרה מקרים של הוריאנט החדש של הקורונה (AY3), המתפשט בעולם התגלו היום (חמישי) בישראל. בשמונה מהמקרים מדובר בישראלים שנדבקו בחו"ל, אך שניים נדבקו ככל הנראה בארץ, מה שמעלה את החשש הכבד שאותה מוטציה מתחילה להתפשט גם בישראל.

    מדובר בווריאנט שמבוסס על ה'דלתא' (הוריאנט הנפוץ כעת), נחשב 'אלים' במיוחד, וכבר מעורר דאגה רבה בעולם. יש לציין כי ככל שווריאנט אלים יותר, כך הוא נוטה 'לדחוק' את קודמו ולהפוך לוריאנט הנפוץ, כפי שקרה עם הדלתא.

    בשלב זה לא ידוע אם אותו וריאנט עמיד בפני החיסון, אך יש חשש במערכת הבריאות מפני האפשרות שהעמידות שלו עלולה להיות גבוה יותר. בארה"ב כבר נראתה באחרונה עלייה באשפוזי ילדים עם קורונה, תופעה שיוחסה לאותו וריאנט.

    בשבוע שעבר הזהיר מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות, ד"ר אשי שלמון מפני הוריאנט בדיון בוועדת החוקה של הכנסת. "הוא התחיל במרכז אמריקה, עלה לכיוון מקסיקו ומשם למדינות דרום ארה"ב", מסר שלמון "הוא נראה מאוד אלים מבחינת קצב ההדבקה שלו ונראה שמפתח עמידות לחיסון ומתחיל בארה"ב לדחוק את הדלתא ולהשתלט, וריאנט כזה אם יגיע לישראל יכול לשנות את תמונת המשחק ולדחוף אותנו לסגר".

    לדבריו "אנחנו רואים עבודות ראשונות שמראות יעילות פחותה של כל החיסונים מול אותו וריאנט".

    שר הבריאות, ניצן הורוביץ התייחס הערב (חמישי) בראיון לערוץ 12 לאותם מקרים שהתגלו: "אני מקווה שזה לא יתפשט יותר מדי ושנצליח לבודד את המקרים", אמר השר.

    לדבריו "הווירוס הזה משתנה במהירות ומתאים את עצמו. הוא מסתגל ומתפשט מהר. עלינו על כמה מקרים של המוטציה הזאת בארץ, זה בזכות המעקב בנתב"ג, שם כל אדם נבדק. וגם בגלל מערך הבדיקות הנרחב שאנחנו מקיימים עכשיו. זה מאפשר לנו לעלות על וריאנטים במהירות. אני מקווה שזה לא יתפשט יותר מדי ושנצליח לבודד את המקרים".

    הידיעה על כניסת הווראיינט לישראל, עשויה להשפיע על החלטת הצוות לטיפול במגפות לאשר כבר הערב את הרחבת מתן החיסון השלישי לגילאים צעירים יותר, על מנת לתת חסינות גבוהה יותר לאוכלוסייה.



    0 תגובות